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Fehler #25610

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[Rüstungsdurchschlag] Rüstungskonstante

Von Voder vor fast 7 Jahren hinzugefügt. Vor mehr als 6 Jahren aktualisiert.

Status:
Live
Priorität:
Normal
Zugewiesen an:
-
Kategorie:
Mechanik
Zielversion:
Beginn:
20.06.2017
Update Text Deutsch:

Die Berechnung der Rüstungskonstante nutzt nun das Level des Angreifers statt dem des Ziels. Dadurch verringert Rünstungsdurchschlagswertung die Rüstung weniger stark als bisher.


Beschreibung

Mache das Ticket auf Verdacht auf und es bezieht sich auf meinen Post im Forum den ich vor einer Weile gemacht habe.

https://www.rising-gods.de/forum/30-krieger/681170-ruestungsdurchschlag-ruestungskonstante.html

Ich werd deshalb nicht nochmal wiederholen was ich dort geschrieben habe sondern nur erläutern und ergänzen.

Als erstes möchte ich hinzufügen wie die Suchtis auf EJ damals die Rüstung auf Bossen herausgefunden haben in Bezug auf ein Ticket welches schon eine lange Zeit Live ist: https://redmine.rising-gods.de/issues/11086

Auf der 17. Seite der Quelle Post

#401 schrieb Rallik:

"For the sake of completeness, I did some short testing today to lock down the boss armor value precisely at 10643.

Test method:
1) Decide if armor is less than or equal to 10643 or greater than or equal to 10644. This was done by finding a borderline level of AP such that if armor was 10643, the possible damage values for BT shifts down by 1 compared to 10644. The AP value I used for this test was 3214, giving an armorless BT damage of 1607.

1607*15232.5/(15232.5+10643) = 946.016, crit = 1892.031
1607*15232.5/(15232.5+10644) = 945.979, crit = 1891.958

So, if there is either a 947 hit or a 1893 crit, the armor value must be less than or equal to 10643. If there is a 945 hit or a 1891 crit, the armor value must be greater than or equal to 10644.

After a few dozen BT's landing for 946 and 1892, I saw a 947 hit, meaning the armor must be less than or equal to 10643.

2) Decide if armor is less than or equal to 10642 or greater than or equal to 10643 by the same method as above. The AP value I used for this test was 3044, giving an armorless BT damage of 1522.

1522*15232.5/(15232.5+10642) = 896.012, crit = 1792.024
1522*15232.5/(15232.5+10643) = 895.977, crit = 1791.955

After a few dozen BTs, I saw a crit for 1791, which means the armor value must be greater than or equal to 10643.

Since the armor value must be less than or equal to 10643 and must be greater than or equal to 10643, it can only possibly be 10643."

Hier wurde auch die vom Attacker ausgehende Konstante gewählt. Damit möchte ich sagen das dieser Rüstungswert an Bossen falsch wäre wenn man mit der vom Target ausgehenden Konstante rechnet, aber dieser Wert gilt auf jedem Server als mehr als confirmed.

Die EINZIGE Aussage die für die vom Target ausgehende Konstante spricht ist die von Ghostcrawler. Deswegen die Reaktion der EJ Leute kurz nachdem der Post in deren Forum gepostet wurde:

Seite 17.

#422 schrieb nightcrowler:

Aldriana should be something wrong in your formula because as GC said:
For a level 83, C=16635. And you are using the level 80 value, so probably we should change Armor value to compensate it.
(Or GC made a typo?).

#423 schrieb Rallik:

GC is just wrong about that. The half armor value uses the player's level, not the target's level.

#425 schrieb Aldriana:

More to the point, the formula I have written gives the right answers, and what GC said doesn't.

Und das geht in den Posts danach so weiter. Man ging definitiv davon aus, dass GC damals eine falsche Info rausgegeben hat. Laut dem Tester in meinem Thread wäre es nicht das erste mal.

Hoffe das reicht um der Sache mal nachzugehen um zu testen wie das aktuelle Script arbeitet.

MfG Sosuke-kun

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