Projekt

Allgemein

Profil

Aktionen

Fehler #7142

geschlossen

Val'anyr, Hammer der Uralten Könige - Schildstacking

Von lightbits vor etwa 11 Jahren hinzugefügt. Vor mehr als 8 Jahren aktualisiert.

Status:
Live
Priorität:
Normal
Zugewiesen an:
-
Kategorie:
Item
Zielversion:
Beginn:
17.10.2013
Update Text Deutsch:

Beschreibung

Folgendes:
Wenn mit einem ausgerüstetem Val'anyr gezaubert wird, so procct der Buff "Segen der Uralten Könige". Dies funktioniert.
Solange der Buff aktiv ist (für 15 Sekunden) kann man andere Ziele heilen - auf diesen wird nun ein Schild aufgebaut, das ebenfalls "Segen der Uralten Könige" heißt und 15% des geheilten Wertes auch an Schadensabsorption bekommt.
Ein Paladin heilt in erster Linie mit dem Heiligen Licht+Glyphe, Lichtblitz und Flamme des Glaubens.
Das Problem ist, dass der Schild von Val'anyr lediglich bei direkten Zaubern aufgebaut wird (Heiliges Licht, Lichtblitz und Heiliger Schock) und nicht bei denen von Flamme des Glaubens oder der Glyphe von Heiliges Licht (=Gruppenheal von Holy Light).

Laut Kommentaren aus Offi-Foren sollte das Schild sowohl auf den geheilten Zielen von Flamme des Glaubens und der Glyphe Holy Light aufgebaut werden.

"Healing from your Glyph of Holy Light triggers the shield (which makes your raid look really cool _ )"
Quelle: http://de.wowhead.com/item=46017/#english-comments (der Comment mit 17 likes)

"Von thom1111 (207 – 2·2) am 2009.05.06 (Patch 3.1.1) Melden
Any word on how the proc would work with Beacon of Light up?

Janettie am 2009.05.06 (Patch 3.1.1)
It will bubble both of your healed targets."
Quelle: http://de.wowhead.com/item=46017#english-comments:40

"The setting was: 2 holy paladins with Val'anyr healing the tank via Beacon of Light. There was additional healing from raidhealers and a priest on the tank but no shields or any kind of absorption besides the Protection of Ancient Kings.

Observed:
Absorption values per hit > 20k (either there is no 20k limit on the Val'anyr shield or there are really two shields with a 20k limit)
total absorption values > 15% of healing done of both paladins on the tank (each paladin is healing in his own shield and the other paladins shield simultaneaously)
total absorption values > 2x15% of healing done of both paladins on the tank (healing done on the add tanks + the same amount done by beacon of light on the tank in question + 2 shields to which both paladins contribute with their doubled healing by beacon of light)
total absorption values just a notch under 4x15% of the healing done by both paladins on the tank
Absorption values equal to the healing of 2 paladins with beacon (4x15%) even 8 seconds after one paladin has lost his Blessing of Ancient Kings buff (last possible mark where he might have still had his shield up) (-> the shield got refreshed by the paladin with Blessing of Ancient Kings still up and the healing of both paladins still counts for the shield value as long as someone refreshes the Protection of Ancient Kings)"
Quelle: http://elitistjerks.com/f15/t57524-valanyr_hammer_ancient_kings/p14/#post1437158

Ich betone nochmals: Es geht hier nicht um Proccmechaniken, sondern um den Aufbau des Schildeffektes von Valanyr!
Heilung=15% Schildaufbau

Glyphe Heiliges Licht:
https://db.rising-gods.de/?spell=55121

Flamme des Glaubens:
https://db.rising-gods.de/?spell=53563

Segen der Uralten Könige (Valanyr-Effekt+Schild):
https://db.rising-gods.de/?spell=64411

Aktionen

Auch abrufbar als: Atom PDF