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[Todesritter] [Spell] Geißelstoß Schatten-Dmg doubledipped nicht mit Auren

Von noroxis vor etwa 9 Jahren hinzugefügt. Vor etwa 6 Jahren aktualisiert.

Status:
Live
Priorität:
Normal
Zugewiesen an:
-
Kategorie:
Mechanik
Beginn:
22.03.2015
Update Text Deutsch:

Ein Fehler wurde behoben, der dafür sorgte, dass der Schattendamage von Seuchenstoß nicht mit Auren skalierte.

Tags:

Beschreibung

Der Schattendmg von Geißelstoß sollte mit diversen Fähigkeiten doubledippen (im Gegensatz zu anderen Fähigkeiten, die auf RG zZ doubledippen :D)

Folgender Testmodus: Schwarze Seuche, Frostseuche und Blutseuche sind jeweils auf dem Target, sprich 3 Krankheiten.
Geißelstoß soll für den Meelehit des Spells zusätzlich für jede Krankheit die auf dem Target ist 12% Extra an SchattenDmg machen. Bei 3 Krankheiten also 36%. Der Clue am ganzen ist, dass dieser Schattendmg als Magieschaden gilt und von Talenten Präsenzen etc. zusätzlich profitiert.
Beim UH DK (Frostsub) profitiert der Spell mit den 13% erhöhter Magiedmg durch Schwarzer Seuchenbringer und 10% Schattenschaden durch Schwarzes Eis. Das Funktioniert auch soweit:

Bsp: getestet an Puppe ohne Trinkets und Rune auf Waffe oder irgendetwas, was proccen könnte.
UH-Präsenz: 3 Krankheiten auf dem Ziel drauf.
Geißelstoß fügt 1377 Dmg als Meeledmg und 615 als Schattendmg aufs Ziel zu.
Berechnung des Schattendmgs: 1377* 0,36 (0,12 für jede Krankheit)*1,13 ( Schwarzer Seuchenbringer)*1,1(Schwarzes Eis)= 616,18 passt also ungefähr.

Nun sollte aber der Schattendmg von folgendem Doubledippen (vmtl noch mehr, aber erst einmal nur folgendes gefunden):
„Bone Shield, Desolation, Two-Handed Weapon Specialization, Blood Presence, Ferocious Inspiration, Sanctified Retribution, and Arcane Empowerment are all buffs and/or talents which are double dipped.“

Bsp:
3 Krankheiten drauf + Blutprässenz (Wie es auf RG ist):
Geißelstoß fügt 2091 Meeledmg hinzu und 934 als Schattendmg.
Auf die 934 kommt man wiederum durch 2091*0,36*1,13*1,1= 935,68
Doch sollte die 15% Dmg durch Blutpräsenz auf den Schattendmg nochmals hinzugerechnet werden. Also müsste zu den 934 zusätzlich *1,15 draufkommen.
Für Knochenschild und Verwüstung ebenfalls getestet. Doubledipped auch leider nicht, weswegen vmtl. der Rest auch nicht gehen wird.

SpellIDs:
Geißelstoß Rank1-4: 55090, 55265, 55270, 55271
Der Schattendmg von Geißelstoß?: 70890

Talente/Fähigkeiten, die damit doubledippen sollten + SpellIDs:
Blutpräsenz: 48266
Knochenschild: 49222
Zweihandwaffenspezialisierung: 55107, 55108
Verwüstung: 63583, 66800, 66801, 66802, 66803
Arkane Ermächtigung: 31579, 31582, 31583
Sanctified Retribution: 31869
Ferocious Inspiration: 34455, 34459, 34460 (Findet sich leider nicht auf Englisch bei uns kA warum?)

Als Quelle UH-Guide aus Elitistjerks:
http://forums.elitistjerks.com/topic/71616-unholy-dps-335-king-of-anything/
„Not just that, but Scourge Strike double dips into the 15% damage buff of Blood Presence, increasing its value and cementing it as the clear choice.

Double dips? I see that mentioned a lot in regards to Scourge Strike, but never an explanation of what it means.
The short, simple answer: If a buff or talent affects the damage of Scourge Strike once, it single dips. If it affects the damage of Scourge Strike twice, thus boosting the damage by more than the stated amount, then it double dips and is of increased worth.

The long answer: The new Scourge Strike is split into two actual hits; the first being physical damage and the second being shadow damage. The damage of the shadow portion is entirely dependent on the damage of the physical. What this means is that anything that increase the damage of the physical portion – be it a stat, a buff, a debuff, or a talent – will also increase the shadow portion by the same proportion. Outbreak, for example, increases the damage of the physical strike by 20% and by doing so, the shadow strike is increased by 20%, causing the Scourge Strike to do 20% more damage overall than it otherwise would, as the talent states.

However, some buffs and talents will affect the physical strike (thus increasing the damage of the shadow strike) but then also affect the shadow strike directly. Blood Presence, as previously mentioned, is one such buff. It will increase the damage of the physical strike by 15% which will then increase the damage of the shadow strike by 15%. On top of that, however, it will then go and buff the damage of the shadow strike by 15% yet again, meaning while the physical portion had its damage increased by 15%, the shadow portion had its damage increased by 32.25%. Thus the amount Blood Presence increased your overall Scourge Strike damage will be greater than the stated 15%.

Bone Shield, Desolation, Two-Handed Weapon Specialization, Blood Presence, Ferocious Inspiration, Sanctified Retribution, and Arcane Empowerment are all buffs and/or talents which are double dipped.

Cool and all, but does that explain why the shadow portion of Scourge Strike deals more than the stated 36% of the physical portion?
Yes, it does. Double-dipping is the culprit. After you factor in all of the previously mentioned buffs and talents, you’ll find that the shadow portion will ultimately deal 53.2% for Blood builds (56.2% in Frost builds)** of the physical portion (less partial resists).“

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