Projekt

Allgemein

Profil

Fehler #16642

Von Mollestus vor fast 9 Jahren aktualisiert

Comes with: 
 Melee attack (Deals Fire damage.) 
 Fire Nova (Deals AoE Fire-damage close to his melee damage) 
 Fire Blast (Deals mediocre Fire damage.) 
 Fire Shield(Deals low Fire damage on hit.)" 

 Das sind die richtigen Koeffizienten! 
 Swing: 180 + 0.6 * SP + ( 2.0 / 14 ) * AP 
 Blast: ( 725 to 825 ) + 0.2 * SP 
 Nova: ( 925-1050 ) + 0.5 * SP 
 Shield: 96 + 0.015 * SP 
 Base Mana: 4000 + 15(0.3 * Int) 


 

 Die SP/AP/Int-Werte entsprechen denen des Besitzers! nicht des Pets!!! (Wenn man die Pet AP/ ZM etc nehmen muss, alle Koeffizienten *2 nehmen) 

 (1) there is a 5sec CD for Fire Nova 
 (2) While Fire Nova may be a 2sec cast, the elemental never does anything 0.5sec after the cast is over..... so I have chosen to effectively model it as a 2.5sec cast 
 (3) Fire Blast also seems to have a 5sec CD 
 (4) There is no clear priority list. If both FB and FN are off cooldown, it seems random which one is picked 
 (5) Swing time is 2sec and un-modified by any haste effects 
 (6) If FB or FN will come off CD in less than 2sec, the Elemental will often just wait instead of trying to get in another melee swing. I haven't yet determined the crossover point yet. 
 (7) FN costs 207 mana and FB costs 276 mana 
 (8) The elemental has 4k base mana and inherits 30% of master's intellect, gaining 15 mana per intellect 
 (9) When out of the five-second-rule it gains 10.66 mana per second 

 + 
 Wie das ganze modifiziert werden sollte:+ 
 - Das Pet skaliert mit den 10% AP bzw + AP Auren wie AP-Shout. 
 - Das Pet oder die Casts davon skalieren weder mit Haste, noch sollte der Dmg der Autohits durch Rüstung verändert werden. 
 - Der einzige Critmodifier, welches das Pet Crits erlauben sollte ist Herz des Kreuzfahrers ( Wenn nicht mgl einfach only 3% Crit adden) 
 - Das Pet hat im Simulator immer 100% Hit auf Spells? ( In den Logs auch keine Misses) 
 - Das Pet sollte durch Agi-Buff ( zB Horn des Winters auch AP kriegen 1:1 Umwandlung(Zusätzlich zum AP Gain des Besitzers) 
 - Alle Spells + der Autohit profitieren von FdE (13% Spelldmg erhöhung) 
 - Manaregeffekte wie Replenishment/ Revitalize/ Euphoria sollten auch aufs Pet funktionieren 
 - Das ganze sollte nicht live modifiziert werden, sondern einen Snapshot der Werte zum Summon des Pets machen und dann durch obere Dinge modifiziert werden. 
 - Das Ding sollte immung gegen alle Spells aus der Feuerschule sein. 

 Der Autohit sollte in einer Attacktable stehen, davon 25% Glancing Blows. zusätzlich unterliegt der Autohit und die restlichen Casts dem Spellresist-system. (Ist de facto gerade so) 


 Ids: 
 https://db.rising-gods.de/?spell=32982 
 https://db.rising-gods.de/?npc=15438 
 https://db.rising-gods.de/?spell=57984 
 https://db.rising-gods.de/?spell=12470 
 https://db.rising-gods.de/?spell=13376 




 + 
 Quellen:+ 

 Cataclysm-Logo-Small Patch 4.3.0 (29-Nov-2011): Fire Elemental now benefits from 55% of its master's spell power, up from 50%. 


 Patch 3.1.0 (14-Apr-2009): The summoned Fire Elemental should now have moderately more health and mana, and its damage scaling has been increased. In addition, the Fire Elemental's spells now cost less mana. 

 http://www.worldoflogs.com/reports/rnyhwb053jp6bxqn/xe/?s=2567&e=2801&x=sourceName+%3D+%22Greater+Fire+Elemental%22 

 http://forums.elitistjerks.com/forums/topic/87430-enhancement-bis-gear-and-set-up-discussion-33-and-onward/ 

 http://enhsim.codeplex.com/releases/view/50238

Zurück