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Fehler #4054: [Krieger] - Hauptticket

[Krieger] Blockwertung ohne Cap

Von Kathori vor fast 13 Jahren hinzugefügt. Vor mehr als 6 Jahren aktualisiert.

Status:
Live
Priorität:
Normal
Zugewiesen an:
-
Kategorie:
Zauber
Zielversion:
Beginn:
14.02.2012
Update Text Deutsch:
Tags:

Beschreibung

Blockwertung hat kein Maxcap, man kann es ins unendliche stacken und somit lockerleicht 15-20k Crits rausdonnern.

Aktionen #1

Von Kathori vor fast 13 Jahren aktualisiert

  • Zugewiesen an wurde auf Lareine gesetzt
Aktionen #2

Von Karoon vor fast 13 Jahren aktualisiert

Meinst du nicht eher Blockwert? Blockwertung gibt die Chance an, einen Angriff zu Blocken, Blockwert den geblockten Betrag.

Aktionen #3

Von psycixx vor fast 13 Jahren aktualisiert

there is no block value cap so shield slam and shield of righteousness hit way too deadly in pvp with ppl stacking block value.
if a 100% blizzlike fix cant be done i would suggest setting warriors shield slam to be capped at 1960 with only shield block spell proc going over that cap.
and paladins to be capped at 2760 block value.

patch 3.2.0 •Shield Slam: The benefit from additional block value this ability gains is now subject to diminishing returns. Diminishing returns occur once block value exceeds 30 times the player’s level and caps the maximum damage benefit from shield block value at 34.5 times the player’s level.
2400 DR occure
2760 hard cap
apperantly there was a bug which made shield block skill double the cap which wasnt ment to be
insted of fixing this blizz decided to start the DR sooner

this was taken from a blue post:
Here are some more specifics on the (possible) Shield Slam changed. Remember, nothing is finalized at this point.
The diminishing returns on shield slam damage now starts to kick in when shield block value is more than 1960 (at level 80). It maxes at behaving as if your shield block value is 2072 when your block value is actually 3160 (again, at level 80). Remember this includes the scaling from both shield block value on gear AND shield block value from Strength.
http://blue.mmo-champion.com/topic/985/what-shall-the-prot-nerf-be-01-28-2010

patch 3.3.2
•Shield Slam: The damage scaling from block value for this ability now diminishes faster and diminishes starting at a lower block value. The difference should be negligible for players in high-end tanking armor. In addition, the threat caused by Shield Slam has been increased by 30%.

only shield block should take warrior above 1960.

paladins got the same bug only their cap remined 2760
Patch 3.2.0 (2009-08-04): Now deals 100% of shield block value as damage instead of 130%. In addition, the benefit from additional block value this ability gains is now subject to diminishing returns. Diminishing returns occur once block value exceeds 30 times the player's level and caps the maximum damage benefit from shield block value at 34.5 times the player's level.

the amount u can block with both abilities doesnt have a cap.

right now prot wars stacking block value are critting for 15k on cloths, its a game breaking bug in pvp
i donno if a 100% blizzlike fix is possible but if not i would suggest setting a cap for war and palas without DR calculations, that means warriors shield slam cap 1960 can only go above with shield block spell, paladins 2760 cap.

https://github.com/TrinityCore/TrinityCore/issues/2119

Aktionen #4

Von Lareine vor fast 13 Jahren aktualisiert

  • Status wurde von Neu zu In Bearbeitung geändert
Aktionen #5

Von Lareine vor mehr als 12 Jahren aktualisiert

  • Status wurde von In Bearbeitung zu Bestätigt geändert
  • Zugewiesen an Lareine wurde gelöscht

Wird mit dem Trinity Merge gefixt, ich werd den Fix nicht jetzt zurückportieren.

Aktionen #6

Von karn vor mehr als 11 Jahren aktualisiert

  • Zielversion wurde auf Klassen gesetzt
  • Übergeordnetes Ticket wurde auf #4054 gesetzt
Aktionen #7

Von karn vor mehr als 11 Jahren aktualisiert

  • Status wurde von Bestätigt zu Testbereit geändert
Aktionen #8

Von Lareine vor mehr als 11 Jahren aktualisiert

http://git.rising-gods.de/wotlk/rg/commit/a303c4b492f635a86b79e13e586b660069f807bb

Ich habe nun angepasst, dass Schildblock während der Zeit, in der es Aktiv ist, auch das Soft- und Hardcap verdoppelt sind.

Alles zusammengefasst hier nochmal auf english


The amount of shield block value which is taken into account for shield
slam damage calculation is softcapped at level*24.5 (1960 for lvl 80)
respectively level*34.5 (2760 for lvl 80).

The amount of shild block value which is over the softcap will be halfed,
amount beyond the hardcap will be ignored.

That means that you can have up to (2760 - 1960) * 0.5 + 1960 = 2360
effective shield block value for shield slam damage calculation.

With this fix, the shield block cap will be doubled while shield block is
active.
Aktionen #9

Von Sioni vor mehr als 11 Jahren aktualisiert

  • Status wurde von Testbereit zu Pending geändert
Aktionen #10

Von Lareine vor mehr als 11 Jahren aktualisiert

  • Status wurde von Pending zu Live geändert
Aktionen #11

Von Rushor vor mehr als 8 Jahren aktualisiert

Bedeutung Live:

- Der Bug wurde erfolgreich behoben und der Fix dazu befindet sich auf dem Spielserver. Sollte der Fehler weiterhin bestehen sollte ein neues Ticket ( https://redmine.rising-gods.de/projects/live/issues/new ) erstellt werden. Anmerkungen in dem alten abgewiesenen oder live genommenen Tickets werden ignoriert und gelöscht.

Aktionen #12

Von Daejiv vor mehr als 7 Jahren aktualisiert

  • Zielversion wurde von Klassen zu Klasse - Krieger geändert
Aktionen #13

Von Left4Info vor mehr als 6 Jahren aktualisiert

  • Tags wurde auf Classes, Warrior gesetzt
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